SİZCE NERDE FORMASYON ALMALIYIM?

SİZCE NERDE FORMASYON ALMALIYIM?

Sevgili arkadaşlar bu sene üniv den mezun oluyorum kısmetse tabi :wink: e tabi fen edebiyat okuduğum için eğitim formasyonu almak zorundayım. Batıda hangi üniversitelerden formasyon alabilirim ve şartları nelerdir..Bana yardımcı olurmusunuz? Ege ve Akdeniz bölgesi üniversiteleri olursa daha iyi olur... :?:
01 Şub 2006 11:50

24 cevap

0
merhaba ben de fen-edebiyat'ta okuyorum 1. sınıf öğrencisiyim.bu formasyon iyice kafa karıştırıyor aslında geçen yıl formasyon almayanlar atanmış diye bir şey duymuştum.bu yıl da matematik'te okuyan bir yakınım Aydın Adnan Menderes'ten formasyon alıyor.tabi bu her yıl değişebiliyormuş.bilgim bu kadar...
05 Şub 2006 13:07
0
ege veya akdenizde formasyon almak bir akdeniz ünv.li olarak (antalya) bildiğim kadarıyla bu işlerin en iyisi dokuz eylül.tavsiye edilir.
05 Şub 2006 13:24
0
denizlili arkadasım aydın menderes yazmıssın ama, ben tlf actım aydın menderes üniversitesine formasyon vermedıklerını söyledıler emınsın değilimi yada bana neden öyle söylediler, ayrıca kırmızı şapkalı kız akdeniz üniv için les ten kac puan almalıyız.. yada les ve okul ortalamsı en az kac olmak zorunda ..pls yardım : :cry:
05 Şub 2006 13:16
0
matematiği bilmiom benim mezuniyetime daha çok var ilgilenmiyorum yani daha.ama tarihten mezun bir arkadaşımın okul ortalaması 85,kpss 64 dili de 60mıydı neydi o alıo mesela şuanda??? ama net bilgim yok matemetik için.
05 Şub 2006 14:03
0
ben Aydın diye biliyorum.bir an bildiğimden şüphe duydum ya :? tekrar sorayım...
05 Şub 2006 17:15
0
kapris ne yaptın sordunmu aydın'ı ,adnan menderes ünivde formasyon alabiliyozmu :?:
06 Şub 2006 12:50
0
Arkadaşlar ..., sesim gelmiyomu özellikle batıda ki üniversitelerde de olan arkadaşlar yardım beklıyorum :( Hiç mi fikriniz yok...
12 Şub 2006 00:39
0
Arkadaşlar hiç mi bilgisi olan yok.... pls yardım... :?
23 Şub 2006 09:59
0
Aldığım duyumlara göre konyada 3 ayda formasyon verılıyo demıssınız ama bana soylenen 1 yıl + 3 ay mıs yanı o aradaki yarım dönemi 3 ayda verıyolarmıs, ayrıca 1000 ytl ye eyer mezun iseniz ve bir dershanede veya özel bir kurumda çalışıyor iseniz en azından sigortanız yatmış ise bu stajyer lik için başvuruyorsunuz ve stajyerlıgınız kalkmıs oluyor belli sınavlardan sonra. ancak unutmadan bu nun da son gunu 17 mart yanı 2 gun sonra basvuru bitiyor... extra lara bakıp yazıcam...
15 Mar 2006 19:36
0
bana kalsa formasyon almayın derim... sizin suçunuz elbette yok sorunlu olan meb. ya anlamıyorum, anlam veremiyorum. kaç kişi var eğitim fakültesinden mezun olup, 4 hatta bazıları 5 sene okuyup hala atanmayı bekleyen...ve meb, 2 aylık mıdır 1 yıllık mıdır bilmiyorum ne kadar sürüyor fen edebiyat mezunlarına formasyon hakkı tanıyor. kusura bakmayın arkadaşlar, çok büyük bir haksızlık..haksızlığı geçtim, öğretmenlik bir senede öğrenilecek şey mi, 4 senede 5 senede de kimse mükemmel bir öğretmen olmuyor elbet ama bunun kaç dönem stajı var bilmem kaç saat pedagojik formasyon dersleri var kaç sene okunuyor, fen edebiyat mezunları sonrada kısacık bir eğtimden geçirilerek öğretmen oluyor..bu kadar kolay mı ya? sonra eğitim sistemi nasıl düzelir kara kara düşünsünler? düzelmez..düzelemez..fen edebiyat öğrencilerine formasyon vereceklerine eğitim fakültelerinden mezun olanları daha iyi yetiştirmeye çalışsınlar, eğitim fakültelerinin kalitesini arttırsınlar.. bunu düşünen kim? herşey paraya bakıyor, formasyon işi de para için ya zaten..
19 Mar 2006 21:28
0
Arkadaşlar eyer yanlış duymadıysam bu sene Kpss sınavından sonra Lise Matematik, Kimya, Fizik, Biyoloji ataması yapılmıcakmış. ne yapalıım hayırlısı olsun artı garip bir şey duydum bu branşlarda fazlalık varmış ii ne yapalım can saolsun artık formasyonu 5 yılada alsam sorun olmaz artı bundan sonra alsam ne olucakki... :(
05 Nis 2006 10:31
0
SON DAKİKA 19.04.2006 ÇARŞAMBA

MEB'in Pedagojik Formasyon Kursu'na durdurma


Danıştay, Milli Eğitim Bakanlığı'nın (MEB) Pedagojik Formasyon Kursu açılacağına ilişkin genelgesi ile genelgeye istinaden valiliklere gönderilen işlemin yürütmesini, idarenin savunması alınıp yeniden bir karar verilinceye kadar durdurdu.

Yükseköğretim Kurulu'nun (YÖK), ''Talim ve Terbiye Kurulu kararı ile öğretmenliğe kaynak gösterilen Fen-Edebiyat Fakültesi'nden mezun olup, asıl görevi özel okul veya dershanelerde olan uzman öğreticilere pedagojik formasyon kursu düzenlenmesine ilişkin Milli Eğitim Bakanlığı Özel Öğretim Kurumları Genel Müdürlüğü'nün genelgesi ile bu genelgeye istinaden 81 il valiliğine gönderilen 24 Şubat 2006 günlü ve 51 bin 569 sayılı işlemin'' iptali ve yürütmesinin durdurulması istemiyle açtığı davada ilk karar verildi.

Danıştay 8. Dairesi, ''uyuşmazlığın niteliğine ve davanın durumuna göre, yürütmenin durdurulmasına ilişkin isteğin davalı idarenin savunması alınıp yeniden bir karar verilinceye kadar kabulüne'' oy birliğiyle karar verdi.

Davalı MEB, İdari Yargılama Usulü Yasası'na göre 30 gün içinde savunmasını verecek. Bundan sonra Danıştay 8. Dairesi, YÖK'ün yürütmenin durdurulması istemini yeniden görüşecek.

Davalı MEB, savunmasını vermeden önce de bu karara itiraz edebilecek. Bu itirazı Danıştay İdari Dava Daireleri Kurulu görüşecek.

YÖK'ün dava dilekçesinde, Anayasa'nın 131. maddesi ve 2547 sayılı Yükseköğretim Kanunu'nun 43/b maddesine atıfta bulunularak, bu maddeler uyarınca öğretmenlik mesleğinin kazanılmasına yönelik eğitim ve düzenlemelerin, yükseköğretim kurumları ile YÖK'ün yetkisi dahilinde olduğu vurgulanmıştı.

[11:40:00]
19 Nis 2006 13:39
0
fen edebiyat mezunlarına pedagojik formasyon verilmesine baştan beri karşıydım zaten.. bu kadar eğitim fakültesi mezunu açıkta iken, bu sene türkçe öğretmeni matematik öğretmeni bi,r tane bile alınmaz iken yapılan büyük bir haksızlıktı..
eğitim fakültesi mezunlarına müjde.. tasarı danıştaydan geçmedi fen edebiyat mezunları şimdilik formasyon alamıyorlar..
19 Nis 2006 19:04
0
hande sanırım yanlış yorumladın fen edebiyat mezunları formasyon alıyorlar almayada devam edecekler zaten, iptal edilen kavram eğitim mezunuda olsanız formasyon alan fen edebıyet mezunuda olsanız ilk yılınızda stajyer olarak gorunuyorsunuz .. meb bu acıgı kapatmak yani staj olayını 3 ayda kapatmak için böyle bir uygulama başlatmıstı, formasyon zaten deil bu...
19 Nis 2006 20:00
0
ya arkadaslar boğaziçi unıversitesinde formasyon veriliyormu...bilen varmı...
02 May 2006 09:30
0
bak erhencın sırf senin çin buraya kayıt oldum ben defen edebiyat sanat tarihi mezunuyum.mezun ol ondan sonra lese gir.60 falan alcan sonra formasyon veren okula gidecen kayıt olcan.bunları yapmak cok zor ama basarabilirsen keza sonra da kpss ye girecen.85 falan alacan sonrada eli böğründe bekletecen.yani anlayacagın sen vazgec biz vaz gectik abdik işlerde calısıyıruz keske hiç okumasaydık.sen yinede benle dertles bende almak istiyorum cünkü.
10 May 2006 15:18
0
slm formasyon ve öğretmenlik konuları için msn de bulusalım derim.arkadaslar.demirbuse_1983@hotmail.com herkesi bekliyorum.
10 May 2006 18:29
0
Selam arkadaslar benım rıcam su yonde olucak acaba formasyon veren üniversiteler formasyonu kac yıla veriyorlar örneğin 1 yıla veya paralı yada parasız olarak 1 yıldan az bir süreye formasyonu veren üniversiteler varmı bu konuda yardımlarınızı bekliyorum bilenlerin yardımını gercekten cok istiyorum...:(
30 Haz 2006 21:47
0
slm arkadaşlar ben bu konuyu görünce kayıt oldum
ben şimdi erhan ın durumundayım kısa sürede formasyon alabileceğim bi üni. bilen var mı
02 Oca 2007 16:44
0
Arkadaşlar merhaba
Ege ve Dokuz Eylül üniversitesinde formasyon veriliyor diye duydum. Eğer ne kadar olduğunu bilen varsa paylaşırsa çok çok sevinirim... Çünkü bende bu sene konservatuardan mezun olluyorum ve formasyon almam gerekiyor takdir edersiniz ki.. iyi çalışmalar
04 Oca 2008 00:35
0
ben öncelikle hande arkadaşıma bir kaç kelam etmek istiyorum. hande arkadaşım nedir bu telaşın? fen-edebiyatlılardan neden korkuyorsunuz? siz yatarken biz kanurta kanırta ders çalışıyorduk ondan olabilir mi? biz hakkımız olan bir şeyi istiyoruz, ayrıcalık DEĞİL! formasyona puanım yetiyor, selçuk üniversitesinden formasyon alacağım, ondan sonra kpss ye gireceğim hangimiz daha iyiyse o atanır kpss de. sana başka rakipler çıktı diye mi huzursuzlanıyorsun? belki de korkuyorsun?

şimdi bana fen-edebiyatın bilim adamı yetiştirmek üzere açıldığını söylemeceksin değil mi? bunu böyle olmadığını sen de ben de biliyoruz. siz daha ortalarda yokken öğretmenler hep fen-edebiyat çıkışlı idi. ben edebiyat bölümü son sınıf öğrencisiyim. türkiye de dört üniversitede edebiyat ÖĞRETMENLİĞİ bölümü var. ve milli eğitim bakanlığı istese de istemese de bizden ÖĞRETMEN alacak arkadaşım.çünki eğitim fakültelerinin mezunları açığı kapamıyor. bunu önce bir anla. ha, sözleşmeli ve ya vekil öğretmen olarak kullansınalar sizi, ama kadrolu atamsaınlar mı? buna mı uğraşıyrosun anlamadım ki? bence sen kendi sorunlarına ilgilen. dersini çalış, kpss de çık karşıma, daha fazla yap ve kazan...!

ha, formasyon kısmına gelince ben bir yılda alacağım formasyonu. bir yılda öğretmen mi olunur? bu görece bir şey. öyle angut eğitim bölümü mezunları tanıyorum ki 60 yıl geçse de ondan öğretmen olmaz.

gelgelelim fen-edebiyatlı arkadaşlara. arkadaşlar, dediğim gibi ben selçuk üniversitesinden alacağım formasyonumu. ales'e girdim ve 80 in üzerinde bir puan bekliyorum. geçen sene selçuk 79 ile kapattı. selçuk sadece ales e bakıyor bu arada. fakat paralı; 3 bin ytl.

diğer üniversiteler ise yüzde elli ales yüzde ellli diploma notuna bakıyor. burda feryat figan edeceğinize üniversitelerin internet adreslerini karıştırın derim ben size. bir çok şey orada var zaten. akademik birimler, enstitüler bölümünden sosyal bilimler enstitiüsü kısmına girdiniz mi orada tezsiz y.lisans başlığı altında görebilirisni herşeyi. tabii bu formasyon veren okullar için geçerli:) formasyon veren başlıca okullar ise şöyle;


istanbul üniversitesi
sakarya üniversitesi
hacettepe üniversitesi
başkent üniversitesi
gazi üniversitesi
selçuk üniversitesi
marmara üniversitesi
osmangazi üniversitesi
muğla üniversitesi
afyon(kocatepe) üniversitesi
abant izzet baysal üniveritesi bolu
izmir Dokuz Eylül Üniversitesi İngilizce Öğretmenliği sertifika programı açıyor
balıkesir üniversitesi
celal bayar üniversitesi
çukurova üniversitesi
dokuz eylül üniversitesi
dumlupınar üniversitesi
erciyes üniversitesi
gaziosmanpaşa üniversitesi
inönü üniversitesi
KATÜ
kocaeli üniversitesi
mersin üniversitesi
mayıs üniversitesi
süleyman demirel üniversitesi
trakya üniversitesi
uludağ üniversitesi
yıldız teknik üniversitesi

başvurular genellikle ağustos ayında yapılıyor arkdaşlar çoğunluğu da iki yarıyıl sürüyor.

bu arada 3 ay da formasyon veriliyormuş yok şuymuş yok buymuş...bunlar fasa fiso. inanmayın bunlara. hukuki altyapısı dahi yok . üniversiteler para kazanmaya çalışıyorlar. ileride sorun çıkabilir. bilgilerinize...!
20 Kas 2008 02:19
0
güzel sanatlar fakültesinde okuorum ve egitim mezunlarının bencillini kınıyorun arkadaşlar 2. sınıfatayım ama zaman kaybetmemek açısından 3 aylık hızlandırılmiş formasyon hakkındaki bilgilernizi beklıorumm
10 Ara 2008 15:44
0
arkadaşlar ales 69 ortalama 2.5 erzincan fen edebiyatta türk dili edebiyatı bölümü için formasyon alınabilirmi bilgisi olanlar cevap yazarlarsa çok sevinirim
21 Haz 2009 17:44
0
merhabalar arkadaşlar,
ben bu sene son sınıfım. hacettepeden formasyon alacağım bazı konularda bilgilendirilmeye ihtiyacım var.. mesela ne zaman olur başvurular..? ve hocalar hakkında herhalgi bir bilginiz var mı? vee hacettepeyi gerçekten tavsiye eder misiniz formasyon konusunda? :(
25 Haz 2010 23:35
Giriş yapmamışsınız, lütfen giriş yapınız.