Özel tıp fakültesi mi,yoksa devlet tıp fakülteleri mi?

Özel tıp fakültesi mi,yoksa devlet tıp fakülteleri mi?

MERHABA ARKADAŞLAR,BEN 2009 ÖSS'YE GİRDİM.BU SENE 347 PUAN ALDIM VE SIRALAMAM 11182.ŞU AN GÖZÜKEN TABLO DEVLET ÜNİVERSİTELERİNİN TIP FAKÜLTELERİNE GİREMEYECEKMİŞİM GİBİ AMA BAZI DEVLET TIP FAKÜLTELERİYLE ARAMDA ÇOK AZ BİR PUAN FARKI VAR.YANİ KÜÇÜK DE OLSA Bİ İHTİMAL VAR.VAKIF ÜNİVERSİTELERİNDEKİ TIP'LARDA İSE BURSSUZ OLANLARA GİREBİLİYORUM.MERAK ETTİĞİM KONU İSE ŞU:ACABA VAKIF ÜNİVERSİTELERİNİN TIP FAKÜLTELERİNİ SEÇMELİ MİYİM?MEZUN OLDUĞUM ANADOLU LİSESİNİ İKİNCİ OLARAK BİTİRDİM.ACABA BURSSUZ OLARAK GİRİNCE ÜNİVERSİTEDE GÖSTERECEĞİM BAŞARIYA BAĞLI OLARAK BURS KAZANIP VERİLEN ÜCRETİ AZALTABİLİR HATTA BURSLU OKUYABİLİR MİYİM?BİR DE ÖZEL TIP FAKÜLTELERİ MEZUNLARINA DEVLET ÜNİVERSİTESİNDEN MEZUN OLAN DOKTORLAR KADAR DEĞER VERİLİYOR MU?BURALARDAN MEZUN OLUNCA İŞ BULMA İMKANI NEDİR?İSTANBUL'DAKİ ÖZEL TIP'LARIN EN İYİSİ HANGİSİ?SONUÇ OLARAK ÖZEL TIP'I BİTİRİNCE Bİ ÇAPA'DAN VEYA CERRAHPAŞA'DAN MEZUN OLMUŞ BİRİYLE AYNI DÜZEYDE TUTULUR MUYUM,İŞ BULMA OLANAKLARIM GENİŞ OLUR MU?BANA YARDIMCI OLURSANIZ ÇOK SEVİNİRİM.LÜTFEN ....
13 Tem 2009 02:40

22 cevap

0
arkadaşlar tercih dönemi yaklaşıyor,70 kişi mesajı okuyor ama hala bir cevap vermiyorsunuz.Lütfen cevabınız çok önemli,sizin cvplarınız doğrultusunda tercih listemi şekillendiricem.Bu çok önemli,lütfen ama...
17 Tem 2009 01:31
0
Natalie Oreiro arkadaşım, sen ciddi misin?

Bu puanla özel üniversite okunur mu?

seneliği 30-35 bin liradan başlıyor. Bence büyük bir ihitmalle tıp fakültesine yetecek puanın ayrıca düşünüyor musun bilmem ama dişçilik de güzel bölüm.
Mutlaka tıp diyorsan devlet üniversitelerini tercih et. Astronomik fiyatlarla okuyacağına kazanamasan bile bir yıl daha çalışır en kötü 10 puan daha artırırsın istediğin tıpa girersin. Sen bilirsin yine de ama yerinde olsam kesinlikle bu puanı alıp üzerine futbolcu aylığı gibi para ödeyerek okumazdım.
19 Tem 2009 17:30
0
arkadaşlar merhaba,fikirleriniz için teşekkürler şimdi de şöyle bir durum var:ben bir fransız lisesinde okuduğum için Galatasaray üniversitesi iç sınavına da girmiştim ve o sınavda Galatasaray hukuk'u da (aynı zamanda Galatasaray endüstri müh.)kazanmışım.Şimdi sizce hangisini tercih edeyim?Galatasaray endüstriyi pek düşünmüyorum da Galatasaray Hukuk bugün çok gözde bir bölüm ve Türkiye'nin EA alanında derece yapan öğrencilerini alıyor bildiğiniz gibi.Ama ben şu ana kadar kendimi hiç doktordan başka bir şey olarak düşünmemiştim,şimdi ise çok kararsız kaldım.Bu sınav sonucunu da yeni öğrendim.Siz bana ne tavsiye edersiniz? :?
21 Tem 2009 03:27
0
ben özel tıpta okuman taraftarı değilim. yıllık olarak sadece ünv.ye 30.000ytl ödeme yapacaksın en az bu da 6 yılda 180.000ytl eder. sınıfta kalmadığını düşünürsek. Ortada şöyle bir durum var. ailene bu miktarı ödettikten sonra sen bakalım bu kadar para kazanabilcek misin? bunun hiçbir zaman garantisi yok. bence onun yerine eczacılık veya dişhekimliği düşüneblrsin. sonuçta onlar da basit bölümler değil kesinlikle. eczacılık çok geniş bi alan. ordan mezun olduğunda aklına son gelecek şey bi eczane açmak oluyor. ünv.de kalarak farklı alanlarda çalışabiliyorsun. benim tavsiyem bu yönde olur. ama gerçekten de kendini tıptan başka bir alanda düşünemiyorsan, ailenin maddi durumu doğrultusunda ya özel ünv.ye git. (aslında orda da derece yaparsan 2. yıldan itibaren %25den başlayan burslar verebiliyorlar.) yada tekrar girmeyi düşün ama bence bu puanla tekrar girilmez.. eczacılık ve dişhekimliği küçümsenecek bölümler değildir arkadaşım.
25 Tem 2009 12:46
0
cevabın için teşekkürler Begüm.Peki bir önceki mesajımda belirtmiş olduğum Galatasaray Üniversitesi iç sınavı yoluyla kazanmış olduğum Galatasaray Hukuk konusunda ne düşünüyorsun?
25 Tem 2009 22:30
0
yani sence tıp'ı madem bu puanla iyi fakültelerde okuyamayacağım sadece özel tıplar olabiliyor en iyisi ben Galatasary Hukuku seçeyim diye düşünüp oraya mı gideyim yoksa tıp konusunda ısrar mı edeyim çünkü eczacılık ve diş hekimliğini pek düşünmüyorum bunların yanında Galatasaray Hukuku bi derece de olsa düşünmemin sebebi oranın öss'de türliye'nin ilk 100'e giren öğrencileri almış olması.Ama bilemiyorum benim şimdiye kadar hayallerim içinde GS hukuk hiç yoktu şimdi ne yapsam karar veremedim bir türlü.Bana yardımcı olursanız sevinirim.:)
25 Tem 2009 22:21
0
natalie cevap yazmak için geç mi kaldım bilmiyorum... ama kararsızlığını çok iyi anlıyorum.

şuana kadar hep tıp düşündüysen kendini bu yönde yeterli görüyosun demektir. bana göre aldığın puanda yeterliliğni gösteriyor.. biliosun tıpla hukuk ilgi alanı olarak düşünüldüğünde birbirinden çok uzak iki bölüm.. huhukta okuduğunda çok iyi bi yerde okumuş olacaksın ama ya bölümüne ısınamazsan sonuçta ordakiler türkiyedeki ilk 100 olacaksa rakiplerinde çok güçlü ya kendini orda kötü hissedersen ve sevmediğin bi meslek için çırpınırken bulursan..bence bunlarıda düşün karakterini ve önceliklerini tıpla ilişkini bilemediğimden ihtimalleri önüne sunmak istedim .. belki benm sandığım kadar tıpla özdeşleşmedin bilemem.. ama sana en yakınımdan bir örnek verebilirim bi ablam fenlisesi mezunuydu 347 puan yaptı hangi yıldı hatırlamıyorum ama o yıl tıp uçmuştu o eczacılık istiyodu ama o da tutmadı puanını ziyan etmemek için mimarsinan mimarlık yazdı ve gerçekten çok pişman oldu diyebilirim çünkü bölümünü sevmiyo ve 4yılı 6 yıla uzadı belki dahada uzayacak.. ve ben onun çok zeki olduğuna eminim..


diyeceğim iyi bi yerde okumuş ıolmak için ilgilerinin ve yeteneğinin tam tersi bi bölüm seçme en azından daha yakın bölümlere bak.. buarada özel tıp okumana kesinlikle karşıyım...
29 Tem 2009 15:29
0
tercih sıkıntın sıkıntım oldu diyebilirim o puanla bu kadar sıkıntılı bi tercih dönemi geçirmen çok üzücü...

sıralamalardan haberim yok çünkü yeni klavuz yok elimde... ama sen devlet tıpı sonuna kadar zorla bu sene tıpta %4o kontenjan arttırımı olcak diye duymuştum sürpriz yerleştirmler olabilir.. ve umarım bu sürprizlerin arasına girersin gerçekten çok samimice tıp'a yerleşmeni istiyorum... tercihler açıklandığında bana haber verirsen sevinirim.. :D :D
29 Tem 2009 16:32
0
kardeşim bak benim birsürü arkadaşım tanıdığım var.istemedikleri bölüme gerek aile baskısıyla gerek çeşitli sebeplerle yerleşemeyen hepsi çok başarısız oldu ve okullarını bitiremediler.perişan durumdalar ve yıllar sonra tekrar öss ye girmeye calışanlarmı dersin okulu bırakanlarmı dersin hepsi zor durumda.okullarını bitirseler bile o işi yapmayıp başka iş yapmaya çalışıyorlar.
sen kendini doktor dan başka bişey olarak duşunmedıysen ve dr olmayı gercekten cok ıstıyorsan devlet olsun vakıf olsun van olsun kars olsun kıbrıs azerbaycan neresı olursa olsun tıp yaz.
bu ülkede en değerli meslek doktorluk çünki sayısı çok az.ankaranın ötesinde doktor yok.ayrıca çok kutsal bir meslek.parası çok iyi.saygınlığı cok ıyı.
bak özetle söylüyorum.tıp fak. sevmeden okunmaz ama tıp istiyosan da başka bişey okunmaz.
sen dr olmak istedikten sonra boğaziçi işletmeye gitsen ne yazar..yakındoğu üniv. tıp fakültesi burslu yazabilirsin.hem burslusun yani.
umarım gec kalmadım bu uyarılar için.
bakma milletin ne dediğine.
30 Tem 2009 17:48
0
tekrar merhaba,arkadaşlar cvplarınız için çok tşk ediyorum.diğer arkadaşlar da cvp yazarlarsa gerçekten çok sevinirim çünkü henüz tercihlerimi yapmadım.Bu gidişle son gün yapıcam herhalde. :? Ama lütfen siz şu kalan az zamanda beni cevaplarınızla aydınlatın,lütfen.yardıma gerçekten çok ihtiyacım var gerçekten çünkü kafam tahmin ettiğinizden çok daha karışık ve bir de İstanbul dışına çıkmak istemediğime karar verdim artık.Yani geri kalan seçenekler ya özel tıplar ya da Gs hukuk oldu.lütfen bana yazmaya devam edin.... :)
31 Tem 2009 01:36
0
arkadaşım sevmeden istemeden hukuk okunmaz.
maddi imkanın varsa istanbulda tıp yaz.
gs üniv. ülkenin en prestijli okullarından birisi ama bu prestij sadece fransızca eğitim ve kontenjan ve bölüm azlığından.

tonlarca kanunu ezberlemeye çalıştığın geceler ah keşke tıp yazsaydım dememen için ben sana şiddetle tıp yazmanı öneririm.benim kardeşimde 347 yaptı ve 10900 sıralaması.bizde yazdık doğudaki tıpları.

istanbuldan cıkmam diyosan sen bilirsin.ben yinede özelde olsa tıp derim.
kıbrısı da dusun bence madem maddi durumun iyi ordada rahat edersin.
31 Tem 2009 02:30
0
Uyanık İbrahim sen hukuk mu okuyorsun tıp mı?

Sen bir ömür öss ye çalışsan Galatasaray Hukuk'a girebilir misin acaba?

Kalkmışsın böyle bir bölümü kazanan başarılı birisine sen afganistana git oraya buraya git diyorsun. Fransızca eğitim veren bir liseden mezun ve bu kadar iyi puan almış birisi bu konuda buraya yazanlardan çok daha iyi bilenlerle konuşmuştur mutlaka ve eminim kendisi için en hayırlı tercihleri yapacaktır. Sen herhalde kendin girdin sınava ve önündeki insanları süpürmek istiyorsun kendi gireceğin bölümlere talep azalsın diye :)

Sen ne hakla bir insana 6-7 yıllık eğitim veren ve seneliği nerden baksan 25-30 bin lira olan bölümleri bu kadar başarılı bir insana öneriyorsun? Seninki önerme de değil gerçi direkt yönlendirme...

Natalie sen zaten çok iyi bir puan almışsın aşağı yukarı giremeyeceğin bölüm yok ama şu kadarını söyleyeyim:

Galatasaray Hukuk'a girmek 1,5 milyonda ilk 100 kişiye bile nasip olmayan bir ayrıcalık. Diğerlerine kimler girmiş ortada zaten. Benim öyle bir fırsatım olsaydı hiç düşünmezdim. Ama seni etkilemek istemiyorum. Bir kaç kaliteli rehberlikçiyle görüş bakalım seni yakından gören insanlar olarak onlar daha iyi tavsiyeler verir. Böyle internette güvenemeyeceğin insanlara sorma zihnini bulandırırlar.

Tebrikler tekrar ve nereyi seçersen seç başarılar...
31 Tem 2009 14:00
0
merhaba arkadaşlar ben ferhat yeni üye oldum türkiyenin her yerine burs veren kurumlar varsa lütfen bana mail atın
31 Tem 2009 21:03
0
mail adresim dktr_frht@hotmail.com mail atarsanız sevinirim
31 Tem 2009 21:57
0
[quote=bahamas]Uyanık İbrahim sen hukuk mu okuyorsun tıp mı?

Sen bir ömür öss ye çalışsan Galatasaray Hukuk'a girebilir misin acaba?

Kalkmışsın böyle bir bölümü kazanan başarılı birisine sen afganistana git oraya buraya git diyorsun. Fransızca eğitim veren bir liseden mezun ve bu kadar iyi puan almış birisi bu konuda buraya yazanlardan çok daha iyi bilenlerle konuşmuştur mutlaka ve eminim kendisi için en hayırlı tercihleri yapacaktır. Sen herhalde kendin girdin sınava ve önündeki insanları süpürmek istiyorsun kendi gireceğin bölümlere talep azalsın diye :)

Sen ne hakla bir insana 6-7 yıllık eğitim veren ve seneliği nerden baksan 25-30 bin lira olan bölümleri bu kadar başarılı bir insana öneriyorsun? Seninki önerme de değil gerçi direkt yönlendirme...

Natalie sen zaten çok iyi bir puan almışsın aşağı yukarı giremeyeceğin bölüm yok ama şu kadarını söyleyeyim:

Galatasaray Hukuk'a girmek 1,5 milyonda ilk 100 kişiye bile nasip olmayan bir ayrıcalık. Diğerlerine kimler girmiş ortada zaten. Benim öyle bir fırsatım olsaydı hiç düşünmezdim. Ama seni etkilemek istemiyorum. Bir kaç kaliteli rehberlikçiyle görüş bakalım seni yakından gören insanlar olarak onlar daha iyi tavsiyeler verir. Böyle internette güvenemeyeceğin insanlara sorma zihnini bulandırırlar.

Tebrikler tekrar ve nereyi seçersen seç başarılar...[/quote]

1.ben makina mühendisiyim
2.suana kadar cok istediği bölümü kazanamayanların çok pişman ve çaresiz olduklarını gördüm ve hepsinin sonu çok kötü oldu.
3.iyi bir avukat , hakim , savcı olmak için fransızca bilmek gerekmiyor çok iyi bir türkçe ve çok iyi ezber kabiliyeti gerekiyor.yani hakimlik savcılık sınavına girdiğinde sana soruları fransızca sormıcaklar.
4.öss ye girmedim kimseyi yönlendirip bişey yazanmaya çalışmıyorum.
5.ben yakındoğu tıp bursluyu önerdim dikkatini çekerim burslu demek nedemek öğrenmelisin.
6.zaten parası varsa varlıklı bir ailenn cocugu ise 20 bin lira para değil.kendisi fransız vatandaşı olabilir 20 bin lira ya gülebilir.ayrıca severek çalısarak iyi bir dr olursa ayda kazanacak o parayı
7.tıp istemiyorsa gs endustriye gitsin çünki turkıyedeki fransız firmaları misal renault. fransızca bilen muhendis bulamıyolar .gs den cıkanlara resmen yalvarıyolar gelin diye.hukuk neymıs.
8.iş hayatına başlayınca performan onemlıdır.kımse sana sen 6-7 yıl once öss ye girmiştiinde kaçıncı oldun falan fişman sormaz.işine bakar.
9.ilk 100 le ilk 10 bin arasında daglar var.orda mutlaka liseli öss li ayrımı olur ve huzur olmaz.hele hukukta hiç okunmaz.
10.natalie istersen 2 yıllık bi okul yaz istersen seneye tekrar gir umrumda değil.sonucta hayat tecrubelerimi paylaştım.ama aradan 1 yıl gecınce tekrar gir buraya ve insallah memnuniyetını anlatta bizimde vicdanımız rahat olsun
31 Tem 2009 21:50
0
arkadaşlar tekrar hepinize her ne kadar düşünceleriniz birbirinden farkı olsa da bana yardımcı olmaya çalıştığınız için çok teşekkür ederim.İbrahim Gs üniversitesinde liseli öss'li ayrımı olur demişsin ama ben buna katılmıyorum çünkü oraya Gs lisesinden ve diğer fransız liselerinden mezun öğrenciler ancak iç sınavla girebiliyor.İç sınav da aynı öss benzeri ve öss'nin fransızca olanı gibi bir sınav.Dolayısıyla böyle bir şeyin olabileceğine pek ihtimal vermiyorum zaten Gs lisesi ve diğer Fransız liselerinin bir çoğu liselere giriş sınavında ve özel okul sınavlarında iyi puanlar alıp da oralara gitmiş insanlar.Ve dediğim gibi bu insanlar oraya bu sınavda üstün bir başarı gösteremezse alınamıyor ve bu sınava giren çoğu öğrencinin de hayali hukuk kazanmak oluyor.Gs lisesinden 150 öğrenciden 13ü,diğer bütün fransız liselerinden ise 12 kişi Öss ile de 25 kişi alınıyor oraya.Ama yine de verdiğin bilgiler için teşekkür ederim.mesajımı yanlış anlamanı istemem.Bu msjda sadece pek doğru bulmadığım bir düşüncenin yanlışlığını kanıtlamaya çalıştım.Herkese yukarıda da belirmiş olduğum gibi düşünceleri için çok teşekkür ederim.Düşüncelerinizle beni aydınlatmaya devam ederseniz çok sevinirim. :)
01 Ağu 2009 03:52
0
150 kişiden 13 e girmek var birbucum milyondan ilk 300 e girmek var.bide birbucuk milyondan ilk 10 bine girememek var.
oraya gidince ayrımın ne olduğunu görürsün.liseli ve alaylı tabirleri sana tanıdık gelir.umarım gs hukuk veya (bence endustri daha iyi) endustri ye git.ve gel yine burda yaz.bende öğrenmiş olayım.hakkında hayırlısı olsun.ne olursa olsun çok iyi bir okulda ve çok iyi bir bölümde okuyacaksın.üniversitenin tadını çıkartırsın.ülkenin geleceğindede aktif rol oynarsın insallah.çünki bizim hem iyi hukukculara hemde iyi mühendislere hemde iyi doktorlara çok ihtiyacımız var.tebrik ediyorum tekrar tekrar
01 Ağu 2009 03:52
0
arkadaşlar merhaba neden hiç cvp göndermiyorsunuz artık? :roll:
04 Ağu 2009 03:00
0
arkadaşlar,neden cvp vermiyorsunuz?yardımcı olmuyorsunuz bana?ben tercihimi gönderdim ama hala 2sini de seçebilme şansım da var.Lütfen fikirlerinizle beni aydınlatmaya devam edn,LÜTFENNNNN!!!!!
10 Ağu 2009 03:22
0
ister özel tıp fakültesi olsun isterse devlet üniversitesi. Başarı senin elindedir. sen araştırmaya ve öğrenmeye meyilli bir kişiliksen kimse seni ayırt etmez hatta çapadan mezun olana öğrenciden bile daha başarılı olabilirsin. bildiğim kadarıyla özel üniversiteye girersen birçok vakıf, dernek, kurum ve kuruluşlardan burs alamıyorsun ama üniversite içerisindeki başarı durumuna göre ne olur bilemem inşallah bir tıpçı olarak aramıza hoş geldin diyorum ve teprik ederim.
12 Ağu 2009 09:59
0
mrb arkadaşlar,neredesiniz?Neden hiç cvp yazmıyorsunuz???????????????Cevaplarınızı bekliyorum....
18 Ağu 2009 00:01
0
umarım tıp okuyosundur çünkü insan ne kadar da iyi bir bölüme de gitse,gerçekten istediğin bölüm insanın içinde kalıyor.. senden başarısız belki de hiç doktor olarak göremeyeceğin insanların doktor olduğunu görmek sonradan seni çok üzüyor.. gene da hayırlısı..:))
11 Nis 2012 19:09
Giriş yapmamışsınız, lütfen giriş yapınız.